insta_svg play

Як знайти адекватного співробітника?

Богдан Бондар
Автор статті експерт
Богдан Бондар
Провідний консультант з HR у компанії "4E CONSULTING"

Думаємо, це питання не раз виникало в голові у кожного підприємця при підборі персоналу.

Просіваючи велику кількість кандидатів, які відгукнулися на вакансію, роботодавці витрачають до 80% свого часу на абсолютно безперспективних для цієї посади і своєї компанії людей.

Чому так відбувається? Як уникнути наплив неадекватний? Як зробити так, щоб відсоток адекватних людей був високий? Про це і поговоримо.

Для початку визначимо основні ознаки адекватного співробітника, на які роботодавець повинен Зверніть увагу при підборі:

  1. Пунктуальність. Людина приходить на співбесіду вчасно.
  2. Адекватна самооцінка. Кандидат чітко розуміє співвідношення між своїми можливостями і тим, як вони оцінюються на ринку праці.
  3. Відповідальність. Адекватна людина НЕ зникає в процесі переговорів. Якщо він передумав або ж знайшов іншу роботу, то дає про це знати.
  4. Ініціативність. Якщо людині потрібна робота, це повинно бути помітно. Якщо він показує, що для нього це важливо, проявляє активність і прагнення потрапити в вашу компанію, це однозначний плюс.
  5. Амбіційність. Людина, яка НЕ ​​зупиняється на досягнутому і прагне до нових професійних вершин, перспективний для майбутнього вашої компанії.

Щоб найняти адекватного співробітника, недостатньо просто його зустріти. Люди з такими характеристиками при пошуку роботи звертають увагу на велику кількість деталей, що характеризують майбутнього роботодавця.

Тому, щоб виграти в конкурентній боротьбі за кращих співробітників, ви повинні відповідати ряду критеріїв.

  • Репутація

Адеквату необхідно дізнатися про компанію якомога більше: знайти і оцінити її сайт, акаунти в соцмережах, прочитати в її діяльності, історії, команді. Також претенденти моніторять наявність відгуків колишніх співробітників, шукають компанію в "чорних списках" роботодавців.

Таким людям важливо, на якому етапі розвитку знаходиться компанія, які у неї перспективи зростання.

  • Опис вакансії

Текст вакансії повинен чітко відображати мотиви, цілі і цінності здобувача. Неякісний текст приверне до вас багато неадекватний, а Відповідний вам людина навіть не захоче надіслати резюме.

  • Телефонна розмова з представником роботодавця

Для належного спілкування з кандидатом на посаду повинен бути якісний скрипт спілкування. Привітання, коротка розповідь про компанії, правильні питання до претендента, робота з запереченнями, об'єктивне надання інформації - все це повинно бути чітко проробленою. Невдалий скрипт є однією з основних причин відтоку адекватний.

  • Відповідність наданої інформації та реального стану речей

Адекват легко зможе побачити проблемні місця в компанії на першій же співбесіді. Неорганізованість керівника, неохайність офісу, розмови на підвищених тонах між співробітниками і інші подібні речі можуть відлякати здобувача, Який чекав побачити зовсім іншу картину. І як би роботодавець НЕ намагався піднести інформацію про компанію в вигідна світлі - Це не спрацює, тому що адекват розцінить її як брехня.

  • Співбесіда

Презентація компанії, відпрацювання ключових заперечень, виявлення основних мотивів здобувача - ось правильного уявлення ЦИХ моментів залежить, чи сприйме адекватний співробітник вашу компанію в якості свого майбутнього місця роботи. Зауважимо також, що роботодавця НЕ повинні бентежити питання кандидата в розмірі зарплати, можливих премій, соцпакета і графіка роботи. Саме це і характеризує адекватної людини, Який хоче дізнатися "на березі" про всі умови праці та можливих "підводні камені".

Дотримуючись зазначеним кроків, підприємець зможе істотно зменшити співвідношення неадекватних людей. Таким чином він заощадить себе час і нерви і матиме можливість вибирати НЕ з "тих, що є, тому що друге є", а зі списку претендентів, дійсно мають відповідні вакансії характеристики.