insta_svg play

Як створити аватар клієнта?

Галина Пересипкіна
Автор статті експерт
Галина Пересипкіна
Директор з маркетингу в компанії "4Е CONSULTING"

Для початку розглянемо, що це взагалі таке.

Аватар — це деталізований опис представника сегмента вашої цільової аудиторії. Говорячи простіше, це образ уявної людини, яка є вашим клієнтом (наявним або вірогідним).

Для чого створювати аватар клієнта?

Створення аватара дозволяє “відчути” свого клієнта, зрозуміти його потреби, бажання, біль і підібрати до нього індивідуальний підхід. Адже  пропозиції персонального характеру у 18 разів ефективніші, ніж для широкого загалу. Коли людина усвідомлює, що бренд звертається саме до неї, говорить про те, що важливо їй, розуміє та може вирішити її власну потребу, це вже на 80% ваш клієнт.

Як його створити?

  1. Ви складаєте список запитань. 

Їх варіативність буде залежати від особливостей вашого бізнесу, але загалом вони будуть ділитися на такі групи:

  • демографічні (стать, вік, національність);

  • соціальні (освіта, вид діяльності, посада, сімейний стан, наявність дітей, рівень доходу);

  • географічні (країна проживання, місто, точкова геолокація за потреби);

  • психографічні (психотип, спосіб життя, цінності, інтереси, мрії);

  • поведінково-купівельні (звички, очікування від товара, пріоритети як користувача, сумніви тощо).  

 

  1. Ви шукаєте та досліджуєте представників вашої цільової аудиторії.

Для цього ви маєте задіяти всі інформаційні канали, що є у вас в наявності. 

Маєте сайт? Задійте ресурси Google Analytics, Яндекс.Метрик,  Similarweb тощо.

Є соціальні мережі? Ознайомтеся зі статистикою вашої аудиторії. Поцікавтесь профілями ваших підписників. Дослідіть аудиторії брендів-конкурентів.

Промоніторте представників вашої ЦА на тематичних форумах та в групах соцмереж.

У вас є торгові точки? Стійте й дивіться, хто купує вашу продукцію. Попросіть ваших покупців заповнити анкету з питаннями.

Є телефонна база клієнтів? Влаштуйте опитування.

І таке інше. 

 

  1. Наступним кроком ви ділите вашу цільову аудиторію на групи, застосовуючи отримані дані.

Найкраще це робити у формі таблиці. Розподіляючи людей за спільними загальними характеристиками,

ви формуєте сегменти вашої ЦА.

 

  1. Ви створюєте аватар.

Для цього ви берете відомі дані сегмента вашої цільової аудиторії та максимально деталізуєте їх. У вас повинен вийти образ реальної людини, про яку вам відомо доволі багато. 

 

Приклад

 

Ви маєте салон краси.

Ваші клієнтки — в основному жінки від 30 до 40 років. Живуть поблизу. Одружені, мають дітей. Освіта вища, робота пристойна. Ходять в салон… ну бо жінки! Всі жінки люблять доглядати за собою.

Ви дослідили свою цільову аудиторію і виявили декілька сегментів. Створюєте аватари.

 

Це Марина, їй 35. Одружена з айтішником, має маленьку доньку. Її вона часто залишає з нянею. Марина — кар’єристка. Вона працює юристом у великій компанії. Має власне авто. Прагне стати засновницею власної юридичної компанії й цілеспрямовано йде до своєї мети. Вона дуже розумна, має швидкий темп життя, вимоглива до себе та інших. Прискіплива до свого зовнішнього вигляду. Перфекціоністка.

В неї все розплановано, але часу катастрофічно бракує.

Що ви можете запропонувати Марині?

Швидке обслуговування від найліпших майстрів. Поєднання двох процедур. Прийом майстра в точний час. Пропозиції нових процедур.

 

Або : це Юлія. Їй 40. Вона на межі розлучення. Має двох дітей 8 та 14 років.  Юлія — стоматолог в невеликому приватному кабінеті. Її дохід часто нестабільний, та й усю сім’ю вона тягне на собі. Жінка намагається економити. Тому волосся фарбує сама, ходить до вас лише на манікюр. Юля втомлена й розгублена. Їй потрібна турбота.

Юля приходить у ваш салон перепочити й відчути себе жінкою. Після манікюру в неї покращується настрій. Їй важливо почувати себе у вас затишно. Запропонуйте Юлі чашку запашного чаю. Розкажіть, що наразі у вас є акція для постійних клієнтів, тому педикюр їй можуть зробити за півціни. Покажіть їй як медпрацівнику, як ви стерилізуєте ваші інструменти, і всім своїм пацієнткам надалі вона буде рекомендувати саме ваш салон.

Бачите, у цих жінок геть різні сподівання й очікування від взаємодії з вами.

Отже, з таким підходом ви зможете знайти шлях до серця кожного з ваших клієнтів! 

Бажаємо успіху!