insta_svg play

Кухонні розмови про брендинг. Чи є різниця між лого і брендом?

Вероніка Варв‘янська
Автор статті експерт
Вероніка Варв‘янська
Співзасновниця агенції "Starik&MORE"

Якщо я попрошу вас уявити бренд "Coca-Cola", "BMW" або "Chupa Chups", що в вашій уяві з'явиться першим? Швидше за все це будуть логотипи. Можливо, це якийсь окремий колір або улюблена рекламна кампанія. Але в основному - лого.

А якщо я попрошу відправитися трохи далі, і спробувати відчути цей бренд? З чим він асоціюється, що уявляєте в цей момент, які почуття при цьому відчуваєте?

Саме в цьому і є різниця між "логотипом" і "брендом". У відчуттях, переживаннях, емоціях, досвіді. У вашій ідеї, а не в тому, як ви її зобразили.

Ви скажете, так що тоді, забиваємо на дизайн? І будете абсолютно праві, що не заб'єте. Тому що єдина візуальна система важлива. Тільки так ваші люди ідентифікують компанію, вибирають її знову і знову. Але що всередині цієї системи? Чи є там душа?

Великі бренди будуються зсередини. Вони народжуються в головах, і розпалюються від любові. Любові людей, які його будують, вкладають власні цінності та ідеї. І людей, які ці цінності розділяють.

Те, що ваші люди відчувають стикаючись з вашою компанією, це і є бренд. Весь спектр емоцій і переживань, бажання розповісти про вас всьому світу. Потреба купити ваш товар для себе, своїх друзів або дітей. Причетність до чогось більшого, відчуття себе в цей момент. Почуття від спілкування з брендом.

Адже бренди - живі. Це персонажі, зі совоїм життям, своїми радощами і переживаннями. Вони ідейні, у них горять очі, вони намагаються змінити світ своєю діяльністю. А ви знаєте який персонаж ваша компанія? Як добре ви знайомі з ним?

Уявіть собі, що ваш бренд - це жива людина. І ця чудова людина зараз сидить у вас на кухні. У нього в руках чашка чаю (а можливо, чогось міцнішого). Прийшов час справжньою кухонної бесіди, час розкривати душу.

Задайте йому всі хвилюючі вас питання. Познайомтеся з цією людиною ближче, зрозумійте який він. Він веселий або спокійний, багато базікає або вважає за краще залишитися в тиші, сексуальний або стриманий, енергійний, щасливий, красивий, світлий, усміхнений... Цей список можна продовжувати до нескінченності, а обмежують вас тільки простори власної фантазії. Так що по-хорошому, вас не обмежує нічого.

Тільки так ви зможете зрозуміти, які цінності є у вашого бренду. Які історії він може розповідати людям. І як він їх буде розповідати. Тоді у вас буде цілісне уявлення про бренд, яке ви зможете транслювати світу. А в будь-якому суперечному питанні в комунікації завжди повертайтеся на кухню, розмовляйте зі своїм брендом і питайте як би він вчинив у подібній ситуації.

А ще непогано було б поспілкуватися і з собою. Також чесно, як на кухні, поглянути всередину своєї душі. Запитайте, а заради чого я, власне, все це роблю? (Прошу, не падайте тільки в екзистенціальну порожнечу, якщо відразу не знайшли відповіді на це питання).

Найпростіший варіант, звичайно ж розповісти про прибуток. Але якщо це єдина ваша відповідь, то мені дуже шкода, що ви витратили час на цю статтю :)

Сподіваюся, у вас з'явилися ідеї заради чого це робиться, що хочеться дати світові. Заради чого ви встаєте вранці і займаєтеся своєю справою. Тоді запитайте, чи знає ще хтось про це? Поділилися ви своєю візією з командою? Чи відчувають це ваші люди?

Саме на цих ключових ідеях і стоїть ваш бренд. На тому, що знаходиться всередині, чим живе ваша команда і як вона це робить. Люди дуже ясно це відчувають і ніякої логотип не допоможе підробити ці почуття. Навіть якщо його вам малювали чарівних котиків з єдинорогом.

Так що я пропоную вам прямо зараз відправитися на бесіду з брендом. Поговорити щиро, чесно і по душам. І тільки після цього шукати дизайнерів, які зможуть ці почуття відтворити в вашому фірмовому стилі. Cheers :)