insta_svg play

З чого почати просування в соціальних мережах?

Катерина Головченко
Автор статті експерт
Катерина Головченко
SMM-менеджер

Був у мене знайомий Олексій. Одного разу він написав мені:

  • Слухай, я тут автомийками почав займатися. Хочу зробити сторінку в інсті. Розкажеш, що там як робити спочатку?

  • А яка мета сторінки? Ти розумієш, який контент будеш постити, для якої аудиторії? - запитала я. І Олексій "посипався". Відповідей на ці питання у нього не було.

  • Ну, всі ж є в соцмережах, нам напевно теж потрібно ...

 

Сказала тоді йому і хочу донести всім - заводити сторінки в соцмережах точно не потрібно тільки тому, що вони є у когось. У вас повинна бути SMM-стратегія, яка переплітається із загальною стратегією ведення бізнесу.

 

SMM-стратегію можна дуже умовно і коротко поділити на три частини:

  • Аналіз.

  • Контент-стратегія.

  • Стратегія просування.

 

Але першим кроком буде важливе рішення - яка у вашого бізнесу мета присутності в соціальних мережах? Чого ви очікуєте від конкретної соцмережі?

Відповіді можуть бути різні:

  • Прямі продажі через директ.

  • Робота з лідами, які потім переводяться на сайт або конвертуються в покупців через дзвінки, особисті зустрічі.

  • Підвищення впізнаваності бренду.

  • Формування іміджу і репутації.

  • Залучення нових співробітників (HR-бренд).

  • Збільшення підписників теж може бути вашою метою, головне - розуміти, що потім з ними робити.

 

Ви можете вибрати одразу кілька цілей, але не варто ліпити їх всі в одну, інакше можете не досягти успіхів ні в одному напрямку. Різні цілі - різні методи досягнення.

 

Трохи інформації для роздумів

У Coca-Cola і McDonald's є сторінки в соцмережах. У BMW і Mercedes-Benz є. У ЖК "Воробйови гори" теж. Чи означає це, що хтось пише їм в коментарях: "Ой, хочу ось цю машинку, скільки коштує?", а бренд: "Відповіли в директ" і закриває угоду. Так само ви навряд купували колу чи снікерс в Instagram або Facebook. Виходить, що у багатьох брендів є чисто іміджева, представницька сторінка, на якій ведеться комунікація зі споживачами. Тобто якщо ви знаєте, що раз у вас точно не буде прямих продажів з соцмереж - це ще не привід їх не вести. Просто у вас будуть інші цілі.

 

Поставивши мету, переходимо до аналізу цільової аудиторії, конкурентів, ринку в цілому:

  1. Дуже важливо зрозуміти, хто ваша цільова аудиторія і в яких соціальних мережах вона мешкає. Бажано якомога докладніше і точніше розписати портрети представників ЦА - це допоможе далі придумати, що краще публікувати, який обрати тон спілкування, які використовувати методи залучення.

  2. Конкурентів теж потрібно вивчити, щоб розуміти, що споживачам пропонують вони, яка у них УТП (унікальна торгова пропозиція), в чому вони вас перевершують, а в чому вам поступаються і т.д.

  3. Ринок, тренди, тенденції потрібно розуміти, щоб йти в ногу з часом і не намагатися здивувати аудиторію тим, що вже років п'ять не актуальне.

 

Глобально блок аналізу повинен дати вам розуміння, в якому напрямку рухатися, як спілкуватися з аудиторією, який контент робити, що нове можна привнести, як вирізнятися серед конкурентів. На підставі цього і своїх цілей ви вже продумуєте контент - фото, відео, тексти. Потрібно пропрацювати підстратегіі для різних форматів (пости, stories, IGTV, прямі ефіри).

 

Коли ви зробили хороший контент, потрібно підключати просування. Таргетована реклама, блогери та інфлюенсери, посіви в пабліках, партнерський крос-постинг, марафони, навіть розіграші та масфолловінг, якщо робити це з розумом - у вашому розпорядженні купа можливостей. Але потрібні бюджет і час.

 

Не забудьте також зв'язати соцмережі з відділом продажів - якщо контент в парі з просуванням принесе заявки, але ніхто не буде їх обробляти - гроші на SMM витрачені даремно. А далі все - оформлюйте сторінки, готуйте контент та починайте тестувати різні підходи. "Тестуй!" - це взагалі одна з головних заповідей будь-якого маркетолога.

 

Підводячи підсумок

Добре подумайте, що вам можуть дати соцмережі, витратьте час на якісну стратегію і можете починати вести свої сторінки. В одній статті не розкажеш всіх нюансів, тому записуйтеся на безкоштовні консультації, щоб розібрати все докладніше.